ładowanie

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Bauhaus100: Bliskość linii prostej

Natalia LL, Punkty podparcia, 1978, © Galeria lokal_30, Warszawa

Bauhaus100: Bliskość linii prostej

Bauhaus100 - strona poświęcona stuleciu Bauhausu pisze o Kobro, wystawie "Bliskość linii prostej" w Polnisches Institut Berlin i punktach wspólnych między polskim i niemieckim modernizmem.

"Kobro, polska rzeźbiarka z niemiecko-łotewsko-rosyjskimi korzeniami, jest uważana za prekursorkę w kompletnie nowym postrzeganiu rzeźby, co wywarło duży wpływ na sztukę międzywojnia i okresu powojennego również poza granicami Polski. (...) Jak mówi Małgorzata Jędrzejczyk, współkuratorka wystawy 'Bliskość linii prostej' 'Przestrzeń i czas stały się głównym pojęciem dla teorii rzeźby Kobro'. Centrum jej koncepcji nie jest już blok czy skoncentrowany, masywny obiekt, ale otwarcie rzeźby na jej otoczenie zarówno w odniesieniu do przestrzeni jak i obserwatora".

Die Performativität der Avantgarde

 

Powrót