ładowanie

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

#PRZEPRASZAMY, ŻE W CZWARTEK: Pękala|Kordylasińska|Pękala

Pękala|Kordylasińska|Pękala

#PRZEPRASZAMY, ŻE W CZWARTEK: Pękala|Kordylasińska|Pękala

Kolejnym wydarzeniem z cyklu koncertów muzyki alternatywnej Fabryki Sztuki w Łodzi będzie występ duetu Pękala-Kordylasińska-Pękala, który czerpie inspiracje głównie z nurtu minimal music oraz muzyki elektorakustycznej.

Duet Pękala|Kordylasińska|Pękala zaprezentuje na scenie Art_Inkubatora repertuar z płyty utwory na perkusję i urządzenia elektroakustyczne, która w znaczącej części poświęcona jest twórczości Felixa Kubina – niemieckiego artysty spod znaku elektronicznej awangardy. Usłyszymy między innymi kompozycje Renaissance Gameboy #1 i #2 (2011), które w oryginale powstały na zespół złożony ze skrzypiec, saksofonu, wiolonczeli, fortepianu i perkusji z towarzyszeniem taśmy. Natomiast nowe wersje przenoszą kompozycje Kubina w świat rozbudowanych zestawów multiperkusyjnych, w których podstawowymi instrumentami są marimba i wibrafon. Podobny zabieg zastosowano w utworze Waltz Me, Trust Me (2011) z tym, że pierwotną partię organów mechanicznych Fokkera zrealizowano na ksylofonie z towarzyszeniem marimby i samplera. 

W utworze Black Page #1 Franka Zappy duet wykorzystuje blisko amplifikowane guiro, reco-reco, tempelbloki oraz przedmioty codziennego użytku m.in. kubki i elementy komputera. Z kolei w Vermont Counterpoint (1982) Steve'a Reicha zamiast orkiestry złożonej z fletów poprzecznych słyszymy wibrafon, dzwonki, marimbę i cymbały. Sięgając po kompozycję Reicha, duet odwołuje się do własnych estetycznych korzeni. Echa repetytywności słychać również w zamówionym u Thymme Jonesa utworze Smells Like Victory (2016). Zafascynowani twórczością grupy Cheer Accident, której Thymme jest założycielem, zaufali post rockowemu idiomowi zawartemu w jego muzyce. Efektem jest kompozycja na marimbę, wibrafon, dwa gongi chińskie, warstwę elektroniczną i choreograficzną. Dopełnienie i pełną realizację założeń albumu stanowi Modular #1 (2016), w którym punktem wyjścia jest faktura generowana przez syntezator modularny.

Duet działa na polskiej scenie muzycznej od 2004 r. Miłosz – wibrafonista i perkusjonista, improwizator, a także adiunkt w klasie perkusji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Magda – marimbafonistka specjalizująca się w kameralistyce XX i XXI wieku, pedagog. Szczególnie bliski jest im nurt minimal music oraz szeroko rozumiana muzyka elektroakustyczna. Współpracują z wieloma artystami i zespołami. Koncertują w kraju i za granicą. Wraz z pianistami Lutosławski Piano Duo tworzą zespół Kwadrofonik, formację która specjalizuje się w wykonawstwie muzyki XX i XXI wieku.

Wstęp wolny.


scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki | Łódź, Tymienieckiego 3, g. 20.00

Powrót do listy wydarzeń